Rozet Onderwijs ziet het creatief proces als hét uitgangspunt voor cultuureducatie. Het procesmatig werken laat leerlingen pas echt hun eigen creativiteit ontwikkelen, onderzoeken en vormgeven. Maar wat houdt procesmatig werken eigenlijk in de praktijk van een school in?
Ontmoet in deze training de trainer Karin Kotte en verzamel met andere leerkrachten en kunstaanbieders nieuwe ideeën voor je eigen kunstzinnige activiteiten.
In de training doorloop jezelf de vier fases van een rijk creatief proces en ervaar je de meerwaarde ervan voor je onderwijs.
Wat levert deze training je op?
Inzicht in hoe creativiteit zich wel (of niet) ontwikkelt bij leerlingen.
Kennis en kunde over de didactische stappen om tot creativiteit te komen.
Meer argumenten bij het uitdragen van het belang van procesgerichte cultuureducatie voor de ontwikkeling van het kind.
Inzicht in vakoverstijgend werken vanuit het creatief proces.
Tools om gelijk aan de slag te gaan in de klas.
Deze training wordt gegeven door Karin Kotte.
Docent beeldend Karin Kotte gaf jarenlang les op pabo Iselinge in Doetinchem en leidt al meer dan 10 jaar Icc’ers op. Ze traint en adviseert schoolteams, directeuren, cultuurcoaches en kunstenaars om cultuuronderwijs een waardevolle plek te geven in het onderwijs. Zij heeft tevens de bijbehorende publicatie geschreven https://kunstedu.nl/wp-content/uploads/2017/02/denkkader-cultuureducatie_2017_web-1.pdf
Gegevens
Nog 20 plekken beschikbaar
Centrum (ruimte 3.01) Kortestraat 16 6811 EP Arnhem
Woensdag 21 feb. 2024 14:30 - 17:30
Gerelateerde evenementen
Komende activiteiten
De Muziekmakerij
De Muziekmakerij is de muziekschool voor Arnhem en omgeving. Wil jij ook gaan zingen of een instrument leren bespelen?
Meld je het gehele jaar aan
Centrum
De Vloer, school voor podiumkunsten
De Vloer, school voor podiumkunsten, is de plaats in Arnhem voor dans, zang en spel.
Meld je het gehele jaar aan
Centrum
Kunstmakerij, cursussen en workshops door Arnhemse kunstenaars
Keramiek, beeldhouwen, boetseren, edelsmeden, schrijven en tekenen/schilderen en kunstgeschiedenis.